o Visual Business Thinking

Temat może nowy ale, jednak wart zastanowienia

Programy do prezentacji opanowały nasze serca i umysły, i – szczerze mówiąc – doskonale to wykorzystują budząc w nas domniemaną potrzebę (ułatwienia, dodatki itp.) wzbudzając efekt “WOW”. Pracując z tymi narzędziami mamy do dyspozycji różne, wspaniałe, predefiniowane szablony, w które wystarczy wpisać pożądaną treść. Tworzymy więc prezentacje „na potęgę”, często niestety nie mając pojęcia jak to zrobić prawidłowo.

Ale czy potrafimy przekazać treści w sposób zrozumiały i… zwarty?

Moje doświadczenie pokazuje, że coraz więcej firm ma problemy w komunikacji wewnętrznej. Nowym i mładym pracownikom bardzo trudno jest się w drożyć w procesy funkcjonujace w tych firmach, zwłaszcza jeśli muszą przebrnąć przez sterty segregatorów z procedurami, instrukcjami itp.

 

Jak temu zaradzić? Zacząć rozwijać i stosowac Visual Business Thinking czyli stosowanie prostych elemtów i grafik (najczęściej “odręcznych), dzięki którym łatwiej jest zrozumieć przekazywaną informacje. Wystarczy to tego kartka papieru i pisak.

Oto kilka przykładów